18 Kasım 2015 Çarşamba

Sığacık Pazarını Gezelim mi?

Musmutlu günler efendim herkese

Nasılsınız ? Günler nasıl geçiyor diye halinizi hatrınızı sorarak giriş yaptıktan sonra bugünkü konumuza dönelim.Biraz vlog tadında bir gezi yazısı olacak baştan söyleyelim !

Öncelikle Sığacık nerededir ? Ben İzmir'de yaşıyorum ve Sığacık da İzmir'in ilçesi olan Seferihisar'ın bir beldesidir.Son yıllarda daha da popüler olmasının sebebi burda bi kaç dizi çekilmiş olmasıdır.Burada çekilen en bilindik dizi Kavak Yelleri :) Ne furyaydı ama !


15 Kasım günü Seferihisar da mandalina şenliği varmış.Tabi bizim esas amacımız kahvaltı yapmak ve Sığacık'ın pazarını gezmekti.Zaten başka bi yere yetişmek zorunda olduğumdan şenliğe bakamadan saat 3 gibi dönüşe geçtik.Ama ne görelim Sığacık yolu konvoy olmuş resmen araçlar milim millim buraya gelmeye çalışıyor.Tam vaktinde dönmüşüz resmen.Bu arada bilmeyenler için Sığacık pazarı Pazar günü kuruluyor ve tüm pazarda yer alan ürünler oranın halkı tarafından yapılıyor ya da yetiştiriliyor.


Önce tabi ki kahvaltı için bir yere oturduk.Sevinç Ablanın Yeri'ni tercih ettik.


İnanılmaz güzel lezzetler ve sıcacık insanlarla karşılaştık.Tüm yediklerimiz oradakiler tarafından yapılmış.Bir yaprak sarma var ki sormayın ; parmaklarınızı yersiniz adeta!Börekler,gözlemeler inanılmaz lezzetliydi.Zaten börek el açmasıydı ve yerken tel tel dökülüyordu.Yolunuz düşerse uğrayın mutlaka.


İçerinin fotoğrafını çekmeye çalışırken bu gayet şekil amcamız da kadraja girdi.Koymak istedim bende :D


Keyifle kahvaltı edildikten sonra tabi ki pazarı keşfe çıktık.






Takılar el yapımı.İğne oyasındann kolyeler,küpeler sevimli mi sevimli çantalar,hatıralık magnetler vardı.Hepsi birbirinden güzel.Bi objede baykuş ve fil varsa benim için olay bitmiştir :)



Mis kokulu görsel olarak da mükemmel olan kokulu taşlar ve sabunlar.


Aslında bu pazarı bu kadar popüler yapan yiyecek ağırlıklı bi pazar olması.Gittiğinizde her şeyi yemek istiyorsunuz resmen.Çünkü hepsi çok lezzetli görünüyor.Bi de ev yapımı olunca ohhh misss.




Yaaa şu reçellerin kavanozlarını nasıl süslemişler ama bayıldım :)


Tabi sırf yemek ve tatlı yok.Domates biber vs de var pazar hem de en organiğinden :)Yavaş yavaş meşhur kalemize girelim.


Kaleden içeri giriyoruz veeee


Gördüğünüz gibi sebze,meyve tezgahları.Buradan kalenin çıkışına doğru ilerliyoruz.


Kalenin içinde kemanıyla müzik ziyafeti veren bi genç arkadaşımız vardı.Kaleden çıkıyoruz şimdi


Karşımızda Sığacık Limanı.


Şu denize yakın manzara Teos Antik kent.Turistlerin ilgi odağı biz oraya kadar inmedik tabi.Tepeden Sığacık görüntüsü


bu şekilde.Şimdi de benim en çok hoşuma giden evlerden bi örnek 


Resmen huzur kokuyor.



En son bunları aldık.Dolap için magnetler ve mis kokulu sabunlar,taşlar.Bu arada salyangoz Sığacık sembolüdür.Sakinliğin,huzurun temsili olarak diyerekten yazımı sonlandırıyorum.Umarım sevmişsinizdir.

Bu arada hava da o kadar güzeldi ki gezi daha da zevkli geçti.Normalde bu aylarda pek gitmezdim ben pazara.Zaten her hafta gitsek 100 kg olurdum heralde :D Neyse ne çok konuştum.Uzun lafın kısası

İzmir'e yolunuz düşerse mutlaka bi pazar günü Sığacık 'a uğrayın.

Bi sonraki yazıya kadar 

Hoşçakalın:)

Görüşlerinizi lütfen belirtin.Öptümmm


























PAYLAŞ

Benzer Yazılar

Sığacık Pazarını Gezelim mi?
4/ 5
Oleh
>

Cep telefonunda yorumları görebilmek için telefonu yan çevirmeyi unutmayın :))

E-Posta Aboneliği

Yeni yazılarımdan hemen haberdar olmak için ücretsiz e-posta abonesi olun.